DM tools

Een krachtige DM begint met een sterke briefing. Maar even belangrijk is het moment waarop u communiceert en de vorm en inhoud van uw boodschap. Ontdek hieronder de gratis tools van DMplaza om u op weg te helpen!

DM Briefing

Een krachtige DM begint met een gedetailleerde briefing. Maar wat moet daar zoal instaan voor uw agentschap aan de slag kan? Natuurlijk een duidelijke omschrijving van uw organisatie, de dienst of product die u aanbiedt en de voordelen ervan voor uw doelgroep. De DM Briefing gaat nog een stap verder, en overloopt alle elementen. Oók die waaraan u misschien nog niet gedacht had!

De DM Briefing gratis downloaden

DM Checker

Voldoet uw DM aan alle vereiste criteria? Is uw zending bijvoorbeeld conform de voorschriften van bpost? Zijn het kleurgebruik en de tone of voice afgestemd op uw bedrijf en de boodschap die u wilt brengen? En hebt u alle DM-knepen toegepast om een maximale impact te hebben bij uw doelgroep? Met de DM Checker beschikt u over de perfecte checklist om het snel en makkelijk te controleren!

De DM Checker gratis downloaden

ROI-Calculator

Aan de hand van de ROI-Calculator, kunt u eenvoudig het rendement van uw commerciële acties meten en verbeteren. Deze tool laat u toe de Return on Investment (=ROI) van uw geadresseerde reclamezendingen in te schatten.

De efficiëntie van het medium geadresseerde Direct Mail is direct meetbaar:

  • Het laat u toe om de impact van uw communicatie precies in te schatten als u een antwoordmiddel gebruikt (antwoordkaart, coupon of andere).
  • U kunt ook de financiële rentabiliteit berekenen in enkele klikken dankzij deze ROI-Calculator.

De resultaten van uw campagne evalueren is heel belangrijk om uw toekomstige campagnes nog te verbeteren.

Heeft u een positieve ROI?: super! Dat betekent dat u winst maakt en dat u tenminste uw investering terug zal verdienen.

Heeft u een negatieve ROI?: geen paniek! Bij een Direct Mail campagne gaat het vaak om een lange termijn relatie met uw klanten. Eén actie met een negatieve ROI kan in dat kader zeker aanvaard worden (bv. voor een prospectiecampagne). Het is dan heel belangrijk om uw klanten te laten terugkomen. Elke verworven klant via deze reclamecampagne zal ook andere aankopen genereren en zo kan uw investering toch succesvol worden.

Naar de calculator

Benchmark Campagne Measurement tool

Maak uw benchmark online! Bpost heeft een eenvoudige en intelligente online tool ontwikkeld waar u vergelijkende analyses mee kan maken over de direct mail in België.

Ontdek 2 online vergelijkingsmodules:

  • Een vergelijking van de graad van antwoord: campagnecijfers van direct mail van verschillende sectoren waaronder de uwe.
  • De Direct Mail Barometer benchmark: die is gevestigd op basis van post-tets van campagnes en toont u de impact die gegenereerd werd door de Direct Mail in uw sector: graad van herinnering, graad van opening, aankoopintentie... En u kunt zelfs de impact schatten van uw Direct Mail in uw sector.

Het is gratis, efficiënt en vooral belangrijk bij de ontwikkeling van uw campagnes!

Cijfers, feiten... raadpleeg ze, u zal verrast worden!

Naar de Benchmark Campagne Measurement tool